SellyHome

Kirjoittakaa meille

Tähdellä (*) merkityt kentät on täytettävä

Myyntiehdot

VERKKOKAUPAN www.sellyhome.fi SÄÄNNÖT

VERKKOKAUPAN www.sellyhome.fi SÄÄNNÖT

Verkkokauppa osoitteessa www.sellyhome.fi on LAVANDER DESIGN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ -yhtiön ylläpitämä, jonka kotipaikka on Puolassa, osoitteessa: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, rekisteröity Puolan Kansalliseen Tuomioistuimirekisteriin (KRS) Poznań – Nowe Miasto ja Wilda -alueen aluetuomioistuimen (IX Kaupallinen osasto) ylläpitämässä rekisterissä KRS-numerolla 0001132123, verotunniste (NIP): 6192062335, osakepääoma 5.000,00 PLN, kokonaan maksettu (jäljempänä ”Myyjä”).

1. Yhteystiedot

Myyjä on nimennyt sähköisen yhteyspisteen, jota käytetään suorassa viestinnässä EU-jäsenvaltioiden viranomaisten, Euroopan komission ja Digipalveluneuvoston kanssa:

  • Sähköposti: office@sellyhome.fi
  • Osoite: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, Puola

§ 1 YLEISET MÄÄRÄYKSET

1. Määritelmät

  • SÄÄNNÖT – nämä säännöt;
  • ASIAKAS – luonnollinen henkilö, oikeushenkilö tai organisaatio ilman oikeushenkilöllisyyttä, jolla on oikeustoimikelpoisuus ja joka näiden Sääntöjen mukaisesti tekee tilauksen Kaupassa;
  • YRITTÄJÄ, JOLLA ON KULUTTAJANOIKEUKSIA – luonnollinen henkilö, jolla on Y-tunnus (yksityinen elinkeinonharjoittaja) ja joka tekee tilauksen osana liiketoimintaansa, mutta ilman yhteyttä sen ammattimaiseen luonteeseen. Tämä koskee vain asiakkaita, joilla on toimitusosoite tai kotipaikka Suomessa ja jotka käyttävät tällaista oikeutta Suomessa;
  • KULUTTAJA – Asiakas, joka on luonnollinen henkilö ja käyttää Kauppaa tarkoitukseen, joka ei liity suoraan hänen liike- tai ammattitoimintaansa.
  • TUOTE – irtain esine, jota esitellään Kaupassa ja joka kuuluu Myyjän ja Asiakkaan välisen Kauppasopimuksen piiriin;
  • KAUPPASOPIMUS – siviilioikeudellisten määräysten mukainen myyntisopimus Tuotteista, solmittu Myyjän ja Asiakkaan välillä Kaupan välityksellä;
  • KAUPPA – verkkopalvelu osoitteessa www.sellyhome.fi, jonka kautta Asiakas voi tehdä Tilauksen;
  • TILAUS – Asiakkaan yksiselitteinen tahdonilmaisu, joka määrittelee tilattavien Tuotteiden tyypin ja määrän ja joka tähtää suoraan Kauppasopimuksen solmimiseen.

2. Kaupan tarkoituksena on myydä Tuotteita, jotka ovat varastossa, sekä mahdollistaa Asiakkaan tilata näitä Tuotteita verkkosivuston kautta. Palvelua voi käyttää rekisteröitymällä ja kirjautumalla Kauppaan tai täyttämällä asianmukaisen tilauslomakkeen ilman kirjautumista. Kauppa tarjoaa myös maksuttoman mahdollisuuden selata Tuotteita tuotekohtaisilla sivuilla.

3. Myynti tapahtuu internetin välityksellä ostajan (Asiakas) ja Myyjän välillä.

4. Jokaisen Asiakkaan, joka ostaa Kaupassa tarjottuja tuotteita, on tutustuttava näihin Sääntöihin.

5. Viestinnän helpottamiseksi sekä potentiaalisten että nykyisten Asiakkaiden kanssa suositellaan ensisijaisesti käyttämään Kaupan verkkosivun asiaan liittyviä tietovälilehtiä.

6. Ennen Tuotteen käyttöä on luettava Tuotteen mukana tulevat käyttö- ja huolto-ohjeet. Virheellisestä huollosta tai käytöstä johtuvat vauriot eivät kuulu reklamaation piiriin.

§ 2 TEKNISET VAATIMUKSET TILAUSTEN TEKEMISEKSI

1. Kaupan palveluiden käyttämiseen tarvittavat tekniset vaatimukset:

  • a) internet-yhteys,
  • b) oikein konfiguroitu verkkoselain (esim. Samsung Internet 10+, Microsoft Edge 17+, Mozilla Firefox 70+, Opera 60+, Google Chrome 70+, iOS Safari 12+), JavaScript- ja evästetuki aktivoituna,
  • c) toimiva ja oikein konfiguroitu sähköpostiosoite,
  • d) näytön tarkkuus vähintään 360×640 px puhelimissa, 768×1024 px tableteissa ja 1366×768 px tietokoneissa,
  • e) evästeiden (Cookies) ja JavaScriptin aktivointi,
  • f) ohjelma, jolla voi lukea PDF-tiedostoja.

2. Jos Asiakas käyttää laitteistoa tai ohjelmistoa, joka ei täytä edellä mainittuja teknisiä vaatimuksia, Myyjä ei takaa Kaupan virheetöntä toimintaa ja pidättää oikeuden siihen, että tämä voi vaikuttaa haitallisesti tilausprosessiin tai sen laatuun.

3. Myyjä vahvistaa, että kaikki Kaupassa esitetyt Tuotearviot ovat ainoastaan sellaisten Asiakkaiden jättämiä, jotka ovat todistetusti ostaneet kyseisen Tuotteen. Tämän varmistamiseksi Myyjä rajoittaa arvostelulomakkeiden käyttöoikeutta ja on siirtänyt arvostelujen keruun ja tarkastuksen IDOSELL-portaalin vastuulle, Myyjän nimissä. IDOSELL noudattaa kaupan verkkosivulla esitettyä tietosuojakäytäntöä. Myyjä suosittelee tutustumaan sekä omaan tietosuojakäytäntöönsä että IDOSELLin sisäiseen tietosuojapolitiikkaan.

4. Kauppa ei käytä automatisoitua päätöksentekoa palvelussaan. Tarvittaessa Kauppa voi käyttää profilointia suoramarkkinointitarkoituksiin, mutta ne päätökset, jotka Myyjä tekee näiden tietojen perusteella, eivät koske sopimuksen solmimista tai eväämistä tai sähköisten palvelujen käyttömahdollisuutta. Profiloinnin seurauksena Asiakas voi esim. saada alennuksen, alennuskoodin, muistutuksen keskeneräisistä ostoksista tai suosituksen häntä kiinnostavasta tuotteesta, tai paremmat ehdot verrattuna standarditarjoukseen. Asiakas päättää joka tapauksessa täysin vapaasti, haluaako hän hyödyntää kyseistä etua ja tehdä ostoksen.

5. Myyjä pyrkii siihen, että Kauppa ja sen palvelut ovat jatkuvasti ja keskeytyksettä saatavilla. Myyjä poistaa mahdolliset virheet niin pian kuin mahdollista. Myyjällä on oikeus suorittaa mahdollisia huoltotaukoja.

6. Asiakas voi tilata Kaupan uutiskirjeen (newsletter), joka on säännöllinen tiedote Kaupan tuotteista ja palveluista. Tilatakseen uutiskirjeen Asiakas antaa sähköpostiosoitteensa uutiskirjelomakkeella Kaupan verkkosivulla ja vahvistaa samalla suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn sekä markkinointisisällön lähettämiseen tähän osoitteeseen. Uutiskirjeessä tulee olemaan tieto mahdollisuudesta perua tilaus sekä linkki perumiseen. Asiakas voi koska tahansa perua uutiskirjeen ilman syytä ja ilman kuluja, lähettämällä peruutusilmoituksen sähköpostitse osoitteeseen office@sellyhome.fi tai klikkaamalla uutiskirjeen peruutuslinkkiä.

§ 3 SISÄLLÖN TURVALLISUUS

1. Asiakas ei saa välittää mitään laitonta tai näiden Sääntöjen vastaista sisältöä missään muodossa. Esimerkkinä kielletyistä sisällöistä mainittakoon:

  • a) sisältö, joka ei liity Kaupan teemaan – keskustelun on liityttävä Kaupassa esitettyihin aiheisiin, eli Tuotteisiin ja niiden käyttöön,
  • b) sisältö, joka koskee Kaupan toiminnan teknisiä yksityiskohtia – tekniset kysymykset tulisi osoittaa sähköpostitse Kaupalle,
  • c) sisältö, joka sisältää linkkejä ulkopuolisille sivuille tai tiedostoihin,
  • d) sisältö, joka pyrkii kiellettyihin mainos-, kampanja- tai markkinointitoimiin, etenkin julkaisuihin, myyntiin tai projektien/promootioiden/keräysten mainostamiseen,
  • e) sisältö, joka pyrkii laittomiin toimintoihin, kuten petoksiin tai taloudellisen hyödyn huijaukseen,
  • f) sisältö, joka yllyttää väkivaltaan eläviä olentoja (myös eläimiä) kohtaan tai ihannoi tällaista väkivaltaa,
  • g) sisältö, joka edistää fasistista tai muuta totalitaarista järjestelmää,
  • h) sisältö, joka yllyttää vihaan tai vaaralliseen käyttäytymiseen tai ihannoi niitä,
  • i) sisältö, joka herjaa, loukkaa tai muutoin rikkoo kolmannen osapuolen oikeuksia,
  • j) sisältö, joka sisältää kirosanoja tai muutoin loukkaavaa materiaalia,
  • k) sisältö, joka muulla tavoin rikkoo voimassa olevia lakeja tai hyviä tapoja.

2. Mikäli edellä mainittuja ohjeita rikotaan, Myyjä pidättää oikeuden moderoida ja poistaa kyseisen sisällön ilmoittamatta siitä julkaisijalle. Tällainen menettely voi johtaa Sääntöjen mukaisiin seuraamuksiin, kuten käyttäjätilin poistamiseen tai estämiseen ostosten tekemiseltä.

3. Jos Asiakas katsoo, että jokin Kaupassa oleva sisältö on laitonta tai rikkoo näitä Sääntöjä, hän voi tehdä ilmoituksen Myyjälle sähköpostitse. Ilmoituksessa on eriteltävä sisältö, sen poistamisen perusteet sekä ilmoittajan tiedot. Nimettömiä ilmoituksia ei käsitellä.

4. Ilmoitukset käsitellään 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta. Myyjä vahvistaa ilmoituksen vastaanoton ja ilmoittaa päätöksestään sähköpostitse tai kirjallisesti.

5. Myyjän päätös voi johtaa sisällön poistamiseen tai sen jättämiseen sellaisenaan Kauppaan.

6. Osapuolet voivat valittaa Myyjän päätöksestä 30 päivän kuluessa siitä, kun poistamisen syiden perustelut on vastaanotettu. Tämän valituksen käsittely on lopullinen.

§ 4 REKISTERÖITYMINEN

1. Rekisteröityminen Kauppaan on maksuton ja vapaaehtoinen.

2. Rekisteröinti Kauppaan perustuu oikein täytettyyn rekisteröintilomakkeeseen, jossa Asiakas ilmoittaa tarvittavat tunnistustiedot (etunimi, sukunimi), sähköpostiosoitteen sekä salasanan; hyväksyy Kaupan voimassa olevat Säännöt; sekä antaa suostumuksensa henkilötietojen käsittelyyn siltä osin kuin se on tarpeen Tilauksien toteuttamiseksi. Rekisteröintilomakkeessa annettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään viesti, jolla vahvistetaan tilin luominen. Kun Asiakas saa tämän viestin, solmitaan Asiakkaan ja Myyjän välillä sopimus käyttäjätilin hallinnoinnista.

3. Rekisteröitymisen jälkeen sisäänkirjautuminen tapahtuu tiedoilla, jotka Asiakas antoi rekisteröintilomakkeessa tai myöhemmin päivitti.

4. Rekisteröinti ja kirjautuminen Asiakkaan tilille voidaan hoitaa myös siten, että Asiakas yhdistää Facebook- tai Google-tilinsä Kaupan tiliin napsauttamalla asianmukaista painiketta rekisteröinti- tai sisäänkirjautumisvaiheessa ja noudattamalla yhdistetyn tilin palveluntarjoajan näytölle tuomia ohjeita oikean rekisteröinnin tai kirjautumisen mahdollistamiseksi.

5. Poistaakseen Asiakkaan tilin Kaupasta (sopimuksen irtisanominen) Asiakas voi lähettää sähköpostilla pyynnön tilin poistamisesta osoitteeseen office@sellyhome.fi mainitsemalla tunnistetiedot, joilla hän on rekisteröitynyt, tai valitsemalla tiliasetuksissa vastaavan vaihtoehdon. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos Myyjä parhaillaan toteuttaa Asiakkaan aiemmin tekemää Tilausta. Siinä tapauksessa irtisanominen astuu voimaan, kun kyseinen Tilaus on lopullisesti suoritettu.

6. Myyjä sallii myös Tilausten teon ilman rekisteröitymistä ja kirjautumista Kauppaan. Tässä tapauksessa Asiakkaan on jokaisella tilauskerralla täytettävä sähköinen lomake ja annettava Myyjän vaatimat tiedot, jotka ovat tarpeen Asiakkaan tunnistamiseksi sekä Kauppasopimuksen solmimiseksi ja täyttämiseksi (etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero – vapaaehtoinen, toimitusosoite). Asiakas on velvoitettu hyväksymään voimassa olevat Säännöt sekä antamaan suostumuksensa henkilötietojen käsittelyyn Tilausta varten. Rekisteröitymättömyys tarkoittaa, ettei Asiakkaalla ole käyttäjätiliä, joka mahdollistaisi Tilauksen automaattisen seurannan.

7. Asiakas ei saa käyttää toisen Asiakkaan tiliä eikä luovuttaa tiliään kolmansille osapuolille. Tämän säännön rikkominen voi johtaa sopimuksen irtisanomiseen, Asiakkaan jäädyttämiseen tai muihin Säännöissä mainittuihin seuraamuksiin.

§ 5 TILAUKSET

1. Kaupassa saatavilla olevat tiedot muodostavat kehotuksen tarjouksen tekemiseen, eivätkä ne ole sitova tarjous meidän puoleltamme. Sopimus syntyy, kun Kauppa vahvistaa tilauksen

2. Kun Asiakas tekee Tilauksen, hän esittää kehotuksen solmia Kauppasopimus Kaupassa esitellyistä Tuotteista. Tuotteen tilausprosessi alkaa vahvistamalla palvelun ominaisuudet tuotesivulla. Asiakas saa tiedot odotettavasta toimitusajasta, Tuotteen saatavuudesta, hinnasta ja maksutavoista sekä eri toimitusvaihtoehdoista. Jotta Tuote voidaan toimittaa, Asiakkaan on ilmoitettava toimitusosoitteensa tai vahvistettava se, jos hänellä on jo rekisteröity tili. Ennen Tilauksen tekemistä (”Tilaa ja maksa” -painikkeen kautta) Asiakas vahvistaa lukeneensa nämä Säännöt ja hyväksyy henkilötietojensa käsittelyn Tilausta varten.

3. Vahvistusviesti, jonka Kauppa lähettää Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin Tilauksen vastaanottamisesta, on ilmoitus siitä, että edellä mainittu kehotus on hyväksytty. Jos Asiakas lopettaa palvelun käytön ja poistuu Kaupasta ennen Tilauksen vahvistamista (”Tilaa ja maksa”), sopimusta ei synny.

4. Asiakkaan, joka toimii elinkeinonharjoittajana, on ilmoitettava alv-numeronsa (Y-tunnus) Tilauksen yhteydessä; muutoin oletetaan, että ostos tehdään kuluttajana.

5. Se, onko Asiakas, joka on rekisteröitynyt yrittäjänä (Y-tunnus) Suomessa, Yrittäjä, jolla on kuluttajanoikeuksia, ratkaistaan tapauskohtaisesti Kaupassa ja perustuen mahdollisiin Asiakkaan antamiin ilmoituksiin Tuotteen tilaamisen yhteydessä.

6. Tilausta varten Asiakas valitsee Kaupassa saatavista vaihtoehdoista: halutut Tuotteet, toimitustavan, maksutavan ja ilmoittaa toimitusosoitteen. Valinta tehdään merkitsemällä haluttu Tuote ja lisäämällä se ostoskoriin.

7. Asiakas voi sisällyttää Tilaamaan rajoittamattoman määrän Tuotteita, mikäli niitä on saatavilla. Ostoskoriin siirtymisen jälkeen Asiakas näkee yhteenvedon valitsemistaan Tuotteista. Jos Tuotteiden määrä on rajallinen, Myyjä ilmoittaa siitä tuotesivulla.

8. Joissakin Kaupan Tuotteissa Asiakas voi kustomoida Tuotetta valitsemalla listalta sopivat ominaisuudet. Valintojen jälkeen järjestelmä laskee tarvittaessa hinnan uudelleen, ja Asiakas voi lisätä kustomoidun Tuotteen ostoskoriin. Ostoprosessin loput vaiheet ovat samat kuin muidenkin Tuotteiden kohdalla, ja ne on kuvattu edellä.

9. Jos jokin Tilausta koskeva Tuote on loppunut varastosta tai sen toimittaminen on mahdotonta muusta syystä, mikä estää Tilauksen toteuttamisen, Myyjä ilmoittaa siitä Asiakkaalle viimeistään 30 päivän kuluessa Tilauksen tekemisestä. Asiakas voi tällöin päättää, hyväksyykö hän toimituksen Myyjän ehdottamassa aikataulussa vai haluaako hän purkaa sopimuksen. Jos osaa Tilausta ei voida toteuttaa, Asiakkaalle kerrotaan Tilauksen senhetkisestä tilanteesta ja hän päättää, miten Tilaus käsitellään. Asiakas voi valita:

  • a) osittaisen toteutuksen – Tilaus koskee vain saatavilla olevia Tuotteita,
  • b) koko Tilauksen peruutuksen (sopimuksen purkaminen).

Jos Asiakas purkaa sopimuksen, Myyjä palauttaa Asiakkaalle hinnan, jonka tämä on Tuotteesta maksanut. Ilmoitus lähetetään Asiakkaan Tilauksen tai rekisteröitymisen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli Asiakas ei tee päätöstä 7 (seitsemän) päivän kuluessa ilmoituksesta eikä ole yhteydessä Myyjään, puuttuvien Tuotteiden osalta Tilaus peruutetaan.

10.Tilausten enimmäistoimitusaika on 30 työpäivää siitä päivästä, kun maksu on kirjattu tilillemme, tai siitä päivästä, kun sopimus on tehty, valitusta maksutavasta riippuen

§ 6 TUOTTEEN HINTA JA MAKSUTAVAT

1. Kunkin Tuotteen yhteydessä mainittu hinta on sitova sillä hetkellä, kun Asiakas tekee Tilauksen. Kaupan sivuilla ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron (sovellettavissa tapauksissa, riippuen toimitusosoitteesta) mutta eivät sisällä toimituskuluja. Hintaan voi sisältyä yksilöllisesti määritetty alennus, jonka järjestelmä laskee automaattisesti – tieto tästä näkyy Tilauksen yhteenvedossa.

2. Tuotteen toimitus tapahtuu seuraavilla Kaupan tarjoamilla tavoilla:

  • a) DB Schenker -kuriiriyhtiöllä,
  • b) DPD-kuriiriyhtiöllä,
  • c) rahtiyrityksellä (speditööri).

Tiedot toimituskustannuksista esitetään Tilauksen teon yhteydessä ennen Tilauksen lähettämistä.

3. Toimituskustannukset sisällytetään Tuotteiden hintoihin tilauksen yhteydessä Asiakkaan valitsemien Tuotteiden ja toimitustavan perusteella.

4. Myyjä tarjoaa Asiakkaalle seuraavat maksuvaihtoehdot Tuotteista:

  • a) Perinteinen pankkisiirto,
  • b) Sähköiset maksut ja korttimaksut PayU:n kautta – PayU S.A. (kotipaikka: Poznań, Puola) tarjoaa maksupalvelun, rekisteröitynyt Puolassa yms. (tarkemmat tiedot PayU:sta),
  • c) Luotto-, osamaksu- ja lykätyt maksut PayPo-järjestelmän kautta – palvelun tarjoaa PayPo Sp. z o.o. (kotipaikka: Varsova, Puola), rekisteröity Puolassa (tarkemmat tiedot PayPo:sta).
    Myyjä ei tarjoa maksua ”posti- tai bussi­ennakolla” (postiennakko).

5. Jos Tilaus tehdään ja valitaan jokin muu maksutapa kuin käteinen/toimitusmaksu, mutta maksua ei rekisteröidä 48 tunnin kuluessa, Tilaus peruutetaan automaattisesti.

6. Tilaus toimitetaan Tilauksen vahvistuksessa ilmoitetussa ja Asiakkaan hyväksymässä ajassa, viimeistään 30 päivän kuluttua sopimuksen solmimisesta. Tuotesivulla ilmoitetaan ennakoitu lähetysaika.

7. Tietyissä tilanteissa (esim. tietyn rahasumman ylittävä Tilaus) Myyjä vastaa toimituskuluista, mistä Asiakas saa tiedon ennen Tilauksen tekemistä.

8. Myyjä voi julkaista verkkosivuillaan kampanjoita Tuotteista. Jos Asiakkaalla on alennuskoodi, hän voi käyttää sitä kampanja-aikana syöttämällä koodin ostoskoriin ja klikkaamalla ”Lisää”. Järjestelmä huomioi koodin automaattisesti Tilauksessa ja päivittää hinnan tai muut edut koodin tyypin mukaan.

9. Jos lähetys palaa Myyjälle noutamattomana (riippumatta valitusta toimitustavasta), sitä säilytetään 7 päivää Asiakkaan kustannuksella ja riskillä. Tällöin Myyjä kehottaa Asiakasta noutamaan Tilauksen asetetussa määräajassa. Jos määräaika ylittyy ilman Asiakkaan toimintaa, Myyjä pidättää oikeuden purkaa sopimuksen, hävittää paketin (tai myydä sen uudelleen) Asiakkaan kustannuksella sekä periä palautus- ja varastointikulut ja tarvittaessa vahingonkorvauksen.

§ 7 REKLAMAATIOT

1. Myyjä on velvollinen toimittamaan sopimuksen mukaisen ja virheettömän Tuotteen sekä suorittamaan sovitut palvelut oikein.

2. Jos käy ilmi, että Tuote on virheellinen, Asiakas voi valita, turvautuuko hän takuuseen (jos sellainen on annettu) vai käyttääkö hän lakisääteistä virhevastuuta (Kauppa vastaa Tuotteen sopimuksenmukaisuudesta). Nämä ovat toisistaan riippumattomia oikeuksia.

3. Kauppa vastaa Tuotteen sopimuksenmukaisuudesta toimitushetkellä, sekä virheistä, jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa toimituksesta, elleivät Asiakkaan kotimaan pakottavat säännökset (kuten Suomessa kolmen vuoden reklamointiaika kuluttajansuojalain mukaan) anna pidempää aikaa. Tällöin sovelletaan pidempää lakisääteistä aikaa. Oletetaan, että sopimuksen vastaisuus, joka ilmenee tänä aikana, oli olemassa jo toimitushetkellä, jollei toisin osoiteta tai jos se on selvässä ristiriidassa Tuotteen luonteen tai virheen tyypin kanssa.

4. Jos Asiakas on kuluttaja tai Yrittäjä, jolla on kuluttajanoikeuksia ja on Suomessa asuva, sovelletaan kulloinkin sovellettavia Suomen lakeja (kuten kuluttajansuojalaki) siltä osin kuin ne tarjoavat laajempaa suojaa kuin EU:n vähimmäissäännöt tai Puolan lainsäädäntö.

5. Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa Tuote huolellisesti heti vastaanottaessaan sen kuljetusliikkeeltä. Kaikista kuljetusvahingoista on ilmoitettava välittömästi, viimeistään 7 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta, jotta Myyjä voi esittää vaatimuksen kuljetusliikkeelle.

6. Jos Tuote tai palvelu on virheellinen, Asiakas voi tehdä reklamaation ja ilmoittaa Myyjälle havaitsemansa virheet sekä dokumentoida ne tarkistamista varten. Reklamaatio voidaan toimittaa sähköisesti tai kirjallisesti Kaupan osoitteeseen.

7. Myyjä käsittelee reklamaation 14 päivän kuluessa sen saapumisesta sekä ilmoittaa Asiakkaalle päätöksestään ja jatkotoimista kirjallisesti tai sähköpostitse siihen osoitteeseen, joka mainittiin reklamaatiossa, tai muulla pysyvällä tavalla.

8. Jos Tuote ei vastaa sopimusta, Asiakas voi vaatia sen korjaamista tai vaihtamista. Myyjä voi vaihtaa Tuotteen, jos Asiakas vaatii korjausta, tai korjata sen, jos Asiakas vaatii vaihtoa, vain jos alun perin pyydetty tapa on mahdoton tai aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia. Jos korjaus ja vaihto ovat mahdottomia tai aiheuttavat elinkeinonharjoittajalle kohtuuttomia kustannuksia, Myyjä voi kieltäytyä saattamasta Tuotetta sopimuksen mukaiseksi. Tällöin Asiakas voi antaa…

…ilmoituksen hinnanalennuksesta tai sopimuksen purkamisesta. Arvioitaessa, ovatko kustannukset kohtuuttomia Myyjälle, huomioidaan kaikki olosuhteet, erityisesti Tuotteen sopimuksenvastaisuuden merkitys, Tuotteen arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen, sekä liiallinen haitta Asiakkaalle, joka aiheutuu virheen korjaustavan vaihtamisesta.

9. Asiakas voi antaa ilmoituksen hinnanalennuksesta tai sopimuksen purkamisesta, jos Tuote on edelleen sopimuksen vastainen, vasta kun:

  • Myyjä on kieltäytynyt saattamasta Tuotetta sopimuksen mukaiseksi,
  • Myyjä ei ole toteuttanut korjausta tai vaihtoa,
  • Tuote on edelleen sopimuksenvastainen siitä huolimatta, että Myyjä yritti korjata tai vaihtaa sen,
  • virhe on niin olennainen, että oikeuttaa välittömään hinnanalennukseen tai sopimuksen purkamiseen,
  • Myyjän lausumasta tai olosuhteista käy selvästi ilmi, ettei Tuotetta saada korjattua tai vaihdettua kohtuullisessa ajassa tai ilman kohtuutonta haittaa Asiakkaalle.

10. Alennetun hinnan on oltava samassa suhteessa sopimuksen mukaiseen hintaan kuin sopimuksenvastaisen tavaran arvo on sopimuksenmukaisen tavaran arvoon nähden. Myyjä palauttaa Asiakkaalle ne summat, jotka johtuvat hinnanalennuksen käytöstä, ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakkaan hinnanalennusilmoituksen vastaanottamisesta.

11. Asiakas ei voi purkaa sopimusta, jos Tuotteen sopimuksenvastaisuus on merkitykseltään vähäinen. Oletuksena on, että sopimuksenvastaisuus on olennainen, ellei toisin osoiteta.

12. Myyjä on velvollinen suorittamaan korjauksen tai vaihdon kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas on ilmoittanut virheestä, eikä toimenpiteistä saa aiheutua kohtuutonta haittaa Asiakkaalle, ottaen huomioon Tuotteen laatu ja se tarkoitus, johon Asiakas hankki sen. Korjaus- tai vaihtokustannukset, erityisesti postitus-, kuljetus-, työ- ja materiaalikustannukset, kuuluvat Myyjälle. Asiakkaan on tehtävä virheellinen Tuote (tai valokuvat siitä) Myyjän saataville. Myyjä kustantaa tavaran noudon Asiakkaalta, eikä vastaanota postiennakkolähetyksiä. Joissakin tapauksissa Tuotetta ei tarvitse lähettää, vaan Myyjä voi pyytää valokuvia virheestä.

13. Asiakas ei ole velvollinen maksamaan tavanomaisesta kulumisesta, joka kohdistuu Tuotteeseen, joka on myöhemmin vaihdettu.

14. Jos Tuotteen sopimuksenvastaisuus koskee vain joitakin tilattuja tavaroita, Asiakas voi purkaa sopimuksen vain näiden tavaroiden osalta, sekä niihin muihin, jotka hän on ostanut yhdessä sopimuksenvastaisten tavaroiden kanssa, mikäli ei ole kohtuullista edellyttää Asiakkaan säilyttävän pelkästään sopimuksen mukaiset tavarat.

15. Jos sopimus puretaan, Asiakas palauttaa Tuotteen viipymättä Myyjän kustannuksella. Myyjä palauttaa Asiakkaalle maksun ilman aiheetonta viivytystä, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun tavara tai todiste sen lähetyksestä on vastaanotettu, käyttäen samaa maksutapaa, jollei Asiakas ole nimenomaisesti hyväksynyt muuta kulutonta palautustapaa.

16. Jos Myyjän ja Asiakkaan välille syntyy erimielisyys siitä, oliko reklamaation hylkääminen perusteltua, Suomessa asuvalla Kuluttaja-Asiakkaalla on oikeus käyttää vaihtoehtoisia riidanratkaisumenetelmiä. Asiakas voi kääntyä esimerkiksi Kuluttajariitalautakunnan ( www.kuluttajariita.fi ) puoleen. Lisäksi Kuluttajalla on oikeus hyödyntää EU:n verkkovälitteistä riidanratkaisualustaa (ODR) osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) Suomessa ( www.kkv.fi ) voi myös antaa tietoa kuluttajan oikeuksista. Tämä oikeus ei koske Yrittäjiä, joilla on kuluttajanoikeuksia, ellei pakottava laki toisin määrää.

17. Jos Asiakkaalla ei ole kuluttajanoikeuksia, hänen on ehdottomasti tarkastettava vastaanotettu Tuote välittömästi; muussa tapauksessa oletetaan, että Tuote on vastaanotettu moitteettomana ja että se on toimitettu Tilauksen mukaisesti.

§ 8 OIKEUS PURKAA SOPIMUS

1. Kuluttajalla tai kuluttajanoikeuksilla varustetulla Yrittäjällä on oikeus vetäytyä sopimuksesta ilmoittamatta syytä 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin lähetys vastaanotettiin. Asiakkaan tulee tällöin antaa ilmoitus sopimuksen purkamisesta sekä palauttaa Tuote Kauppaan. Asiakas voi käyttää purkamista varten erillistä liitelomaketta. Määräaika katsotaan noudatetuksi, jos Kuluttaja tai kuluttajanoikeudellinen Yrittäjä lähettää purkuilmoituksen kirjallisesti Myyjän osoitteeseen tai sähköpostitse osoitteeseen office@sellyhome.fi viimeistään 14. päivän loppuun mennessä. Kun sähköinen ilmoitus purkamisesta on vastaanotettu, Myyjä vahvistaa viipymättä sen vastaanottamisen sähköpostitse. Jos ilmoitus annetaan myöhässä, sillä ei ole oikeusvaikutuksia.

2. Tuotteet on palautettava muuttumattomina ja täydellisinä ilman käytön merkkejä, ellei rajoitettu käyttö ole ollut tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien tai toiminnallisuuden toteamiseksi. Kuluttaja tai kuluttajanoikeudellinen Yrittäjä vastaa vain tavaran arvon alentumisesta, joka aiheutuu muusta käytöstä kuin mikä on välttämätöntä tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi. Mikäli palautettu Tuote on epätäydellinen tai siinä on selviä käytön jälkiä yli tavanomaisen kokeilun, Myyjä voi kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä tai alentaa hyvityssummaa vastaavalla määrällä.

3. Kuluttajan tai kuluttajanoikeudellisen Yrittäjän purkuoikeus ei koske sopimuksia, jotka liittyvät:

  • palveluihin, joiden suorittamisesta Kuluttajan on maksettava hinta ja jotka elinkeinonharjoittaja on täyttänyt kokonaan Kuluttajan nimenomaisella ennakkosuostumuksella, sen jälkeen kun Kuluttajalle on ilmoitettu ennen palvelun aloitusta, että hän menettää purkuoikeuden palvelun tultua täysin suoritetuksi, ja Kuluttaja on tämän hyväksynyt,
  • tuotteisiin, joita ei ole valmistettu etukäteen, vaan jotka on valmistettu Kuluttajan yksilöllisten vaatimusten mukaan tai selvästi yksilöllisiin tarpeisiin,
  • tavaroihin, jotka toimituksen jälkeen sekoittuvat luonteensa vuoksi erottamattomasti toisiin tavaroihin.

4. Palautettava Tuote on lähetettävä 14 päivän kuluessa sopimuksen purkamisesta Myyjän varastoon (ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, Puola) yhdessä purkamisilmoituksen kanssa. Kuluttaja tai kuluttajanoikeudellinen Yrittäjä vastaa suoraan palautuskustannuksista, eli Myyjälle lähettämisestä aiheutuvia kuluja ei palauteta.

5. Jos sopimus puretaan, kaikki Kuluttajan tai kuluttajanoikeudellisen Yrittäjän maksamat summat, mukaan lukien halvimman saatavilla olleen toimituksen hinta, palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Myyjä on saanut purkamisilmoituksen.

…mutta viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Myyjä on saanut tiedon purkamisilmoituksesta.

6. Korttimaksujen tai sähköisten maksujen palautus suoritetaan samalle pankkitilille, jolta alkuperäinen maksu tehtiin, ellei Asiakas ole nimenomaisesti ilmoittanut toista kulutonta palautustapaa (esim. purkamisilmoituksessaan).

7. Myyjällä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Myyjä on saanut Tuotteen takaisin tai Asiakas on toimittanut todistuksen sen lähettämisestä, sen mukaan kumpi tapahtuu ensin.

§ 9 HENKILÖTIETOJEN SUOJA

Miten Myyjä käsittelee ja suojaa Asiakkaiden henkilötietoja, on esitetty Kaupan verkkosivulla olevassa tietosuoja- ja evästekäytännössä.

§ 10 TEKIJÄNOIKEUDET

Nämä Säännöt sekä kaikki Kaupassa julkaistut sisällöt – mukaan lukien kuvat ja tuotekuvaukset – ovat tekijänoikeudellisesti suojattuja Puolan 4.2.1994 annetun tekijänoikeus- ja lähioikeuslain mukaisesti. Kaikenlainen kopiointi, uudelleenjulkaisu, levittäminen tai muokkaaminen, kokonaan tai osittain, millä tahansa menetelmällä tai laitteella, ilman Myyjän kirjallista suostumusta, on kielletty.

§ 11 LOPPUMÄÄRÄYKSET

1. Jokaisesta Myyjän myymästä Tuotteesta tehdään asianmukainen kirjanpitodokumentti (esim. ALV-lasku). Se lähetetään sähköisesti siihen osoitteeseen, jonka Asiakas on ilmoittanut, tai paperitulosteena toimituksen yhteydessä. Hyväksymällä nämä Säännöt Asiakas antaa suostumuksensa sähköisiin laskuihin.

2. Sovellettava laki on Puolan laki ottaen huomioon pakottavat kuluttajansuojamääräykset Suomessa (kuten kuluttajansuojalaki), jos Asiakas on Suomessa asuva kuluttaja. Riidat Myyjän ja Asiakkaan välillä käsitellään Puolan toimivaltaisessa tuomioistuimessa, jolla Myyjällä on kotipaikka. Jos Asiakas on kuluttaja Suomessa, hän voi kuitenkin nostaa kanteen myös Suomessa EU-lainsäädännön pakottavien säännösten nojalla. Tällöin sovelletaan suotuisimpia pakottavia kuluttajansuojamääräyksiä.

3. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä Sääntöjä. Myyjä ilmoittaa rekisteröityneille Asiakkaille sähköpostitse vähintään 14 päivää etukäteen ennen muutosten voimaantuloa. Muutokset astuvat voimaan 14 päivän kuluessa ilmoituksesta. Ennen muutosten voimaantuloa tehdyt Tilaukset käsitellään tilaushetkellä voimassa olleiden Sääntöjen mukaisesti.

pixel